Followers

Friday, August 20, 2010

Sahur la plak.....

Bagi kebiasaan orang, bangun sahur memang agak liat..Almaklum la...Kul 4-5 pagi dah kena bangun...pastu mata yg masih layu tuh dah kena menghadap makanan plak...Lain plak cite nya keadaan aku dan suami pg tadi...(hari2 lain lebih kurang orang lain gak)..

Anak ku pagi tadi menangis mengejutkan lena kami jam 3 pagi..pas aku dah puas pujuk dan xmemberikan apa2 kesan..suamiku plak amik alih tugas...tp dia tetap nangis..bagi susu pun xmau gak...dah macam2 zikir munajat dah ayah arif nyanyikan (ala2 nak dodoi anak)...tp dia ttp xmau tidur..aku dah fining..xtau camne nak pujuk putera ku sorang nih..


Aku rasa perut dia kembung la...so teringat plak 'Minyak Yu Yi Cap Limau'...Pas sapu minyak tuh kat perut dia...Ayah dia temankan arif tidur..Alhamdulillah...berkesan rupanya...
Pastu mata xleh lelap dah...aku rasa masa ni lah nak siapkan juadah bersahur..mlm td aku dah siap masak nasi..almaklum la..masa berbuka kami x makan nasi... Kami berbuka ngan kuih muih yg dibeli di bazar ramadhan dan aku plak masak Kueh Tiaw Kung Fu (Hehehe..pertama kalu cuba resepi nih..agak lucu coz terlebih pedas..tp suamiku cakap 'Sedap' je...)...
Teringat plak 2 hari lepas k.Asmah (kawan sekerja) ada beri telur itik..so aku wat la gulai telur itik pepagi buta tuh...dan bersama2 kangkung goreng berlada..Hmm...bes gak masak pepagi nih..sekurang2nya aku dah segar sangat sebelum menikmati makan sahur...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails