Followers

Friday, October 2, 2009

Hari Pertama bergelar Ummi....

Hai sumer....
Alhamdulillah.....Muhammad Ariffuddin selamat dilahirkan pada 30 Oktober 2008 di hospital Temerloh, Pahang pada pukul 1.04 pm....
Segala kebesaran tuhan dapat dirasakan apabila aku menatap wajahnya...
Jutaan syukur tak terhingga kupanjatkan keradrat Ilahi kerana aku selamat melahirkan bayiku yang comel ini....setelah mengharungi saat2 getir didalam bilik bersalin selama 12jam....
29 Oktober 2008 (Rabu) - Aku mengalami demam ringan..tp badan rasa lemah..mungkin kerana tengah mengandung agaknya..suami ku berkeras agar aku mendapatkan rawatan ke klinik..dia gak bimbang ttg kesihatan baby dlm perutku... Mana tak nya aku ada dengar wanita mengandung yg demam akan memberi kesan keatas bayi yang dikandunginya...Ish...risau x terkira lagi...Tp hari rabu tu aku gi kerja gak kerana k.Ita jugak x sihat..so xde orang nak uruskan kelas...Petang tu secara kebetulan aku kena gi klinik untuk check perut...alah cam biasa le rutin ibu2 yg mengandung ni...kena selalu ngadap nurse kat klinik tu...masa tu la nurse yg check aku tu ckp aku demam agak kuat gak...pastu doktor plak scan perut aku...doktor tu kata gerak jantung baby dalam perut ku ini x stabil...terlalu laju...mungkin effect dari aku yg demam ni agaknya...terus aku disuruh utk bt pemeriksaan sekali lagi di hospital Bentong. Alhamdulillah la hospital memang dekat dengan tpt kerja ku...
Cam biasa ler aku terus kena tahan wad...masuk air...kena mkn ubat demam...Aku call suami ku...Seperti yg dah aku duga dia agak terkejut..mungkin dia gak x duga aku sampai kena tahan wad.... Jam 8.30 mlm nurse dtg lg utk check suhu badan aku dan gerak jantung baby...alhamdulillah suhu badan aku dah normal...tp gerak jantung baby lum normal lagi...so mereka terus call hospital termeloh tuk transfer aku ke sana...aku pun call suami ku suruh dia siap2kan apa2 yg patut coz aku nak gerak dah ke H.Temerloh mlm tu... Hati ni takut x terkira..yelah mana x nya..orang xde pengalaman bersalin..mcm2 yg terfikir...tp aku lum ada rasa sakit2 lagi...apatah lagi tanda2 nak bersalin...klau ikut due aku bersalin 3 November...kira ni awal dari yang sepatutnya...
Pengalaman naik ambulan sangat menakutkan bagi aku....laju betul ambulan ni dalam hati ku...aku doa moga cepat sampai...
Jam 12 mlm aku dimasukkan ke bilik bersalin...macam2 wayar diorang lekat kat perut aku...bayangkan la aku x bleh kemana2 walawpun utk ke toilet...bila dah masuk air ni faham2 je la...kerap la aku rasa nak buang air... Syukur lah aku ditemani suami tercinta dan 2 orang nurse practikal yg muda2 lagi dari ku...diorang la yg banyak tolong aku...Terima kasih ye...Jasa mu tetap ku kenang hingga akhir hayat......
Jam 6 pg aku dah mula sakit2 yg agak kuat...Ya Allah bantulah hambaMu ini...Tuhan saja yang tahu bagaimana rasanya...Sakit x terkira...Alhamdulillah...Jam 1.04 pm...bayi lelaki seberat 2.76kg selamat lahir.......












No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails